-mulai esok tidak ada tangisan lagi-


seronoknya lihat orang ketawa riang
bergurau senda
senyuman senantiasa terukir diwajah
tapi
kita hanya dapat melihat luaran sahaja
yakni dari zahir sahaja
dalaman belum pasti
kalau
di luar senyum di dalam juga bergembira
alhamdulillah
tapi
kalau sebaliknya
maksud saya
di luar senyum
tapi hati merintih dan menangis
hmmm
hanya tuhan saja yang tahu
jadi
mulai saat dan ketika ini
saya cuba berusaha
untuk tidak lagi menangis dan meratap pilu
dengan kesedihan yang saya alami
dengan dugaan-dugaan yang saya harus tempuhi
itu semua mematangkan diri ini
insyaallah
walaupun saya masih cuba mencari sedikit 'senyuman'
ianya belum hadir lagi
tapi
saya tetap akan berusaha untuk senyuman itu
yang penting
kita kena sayang diri sendiri jugak kan
betul x
saya kena hargai diri saya
jadi
xkan ada lagi tangisan yang akan keluar
hati kena suci
maksudnya
lupakan segala-galanya
yang terjadi dah pun terjadi
bukan boleh patah balik pun
maafkan semua orang
walaupun terluka teruk
kita bukan layak pun nak hukum orang
jadi maafkan semua orang
akhir kata
saya berdoa agar doa saya dimakbulkan suatu hari nanti
dan akan hadir senyuman untuk saya buat selamanya
dan saya berdoa untuk satu harapan yang pasti
doakan ia berkekalan seperti yang ditakdirkan
dan
maafkan saya juga
-amin-


No comments:

Post a Comment