-antara PERLU mahu pun TIDAK-

saya tak perlukan harta setinggi gunung..saya tak perlukan emas permata mahu pun berlian yang senantiasa menjadi teman baik kaum wanita..saya tak perlukan duit yang boleh menyaluti tubuh badan ni..saya tak perlukan kereta besar mahupun banglo yang sampai mencakar langit..itu semua saya tak perlukan..sebab saya sudah ada segalanya..apa yang saya ada sudah cukup untuk saya teruskan kehidupan seharian..tanpa perlu meminta simpati mahu pun pertolongan..saya selesa dengan apa yang saya ada..itu sudah cukup bagi saya..walaupun kekayaan itu bisa memberi kebahagiaan namun kebahagiaan melalui kekayaan itu tidak akan kekal selamanya..

apa yang saya perlukan..cukup sekadar kejujuran yang saya harap..tak lebih dan tak kurang..saya hanya perlu kejujuran yang selama ini saya tak pernah lihat..saya perlukan orang yang menghargai kepercayaan yang saya beri..saya perlukan orang yang bisa menghapuskan air mata saya dan bukan orang yang bisa mengalirkan air mata saya ini..saya perlukan seseorang yang ada dekat dengan saya tidak kira susah mahu pun senang..saya perlukan orang yang tidak lupakan diri bila sudah berjaya walaupun hanya kejayaan kecil..

itu yang saya ada dan itu juga yang saya tiada..rupa paras memang bukan faktor utama saya..cukup sekadar apa yang saya mahu kan..namun sehingga kini belum saya temui..hati saya sakit..dan saya tak perlukan orang yang memberi racun mahu pun madu..sebab belum kahwin pun saya sudah merasa pengalaman 'bermadu'..saya hanya perlukan pedamping setia yang boleh membimbing saya ke arah kebaikan dan sempurna di mata saya..dan bukan di mata saya sahaja tetapi di mata keluarga saya..walaupun manusia memang tiada yang sempurna namun biarlah ianya sempurna di mata keluarga saya..sempurna bukan bermaksud memiliki pangkat yang tinggi, kekayaan atau apa sahaja yang orang mahukan..sempurna yang sangat berbeza dari persepsi saya..dan saya perlukan orang yang menghormati keluarga saya dan bukan lari bila buat masalah..

pengorbanan yang saya lakukan untuk melihat orang lain bahagia..dan saya tak mengharapkan balasan..yang pasti saya REDHA dengan apa yang telah berlaku..bulan baik ini hanya doa yang mampu saya titipkan agar ada pelangi dalam hidup saya yang sentiasa gerimis tanpa diundang..


4 comments:

  1. bersabarlah.. akan ada kesenangan disebalik kesusahan :)

    ReplyDelete
  2. anda telah diterjah
    http://ejatmu89.blogspot.com/2011/08/blog-pilihan-saya-ialah.html

    ReplyDelete
  3. doa dan usaha.. moga tercapai harapan yang diimpikan..

    ReplyDelete
  4. @syafa
    insyaALLAH..terima kasih banyak2..

    @EjAt_mU89
    terima kasih..nanti cik sakura terjah balik..

    @aizamia3
    terima kasih..

    ReplyDelete